Προτεινόμενη βιβλιογραφία για το Περιβάλλον και την Εκπαίδευση από την Αμαλία Κ. Ηλιάδη, φιλόλογο-ιστορικό / Υπεύθυνης Σχολικής Βιβλιοθήκης 2ου Ε.Π.Α.Λ. Τρικάλων.

Προτεινόμενη βιβλιογραφία για το Περιβάλλον και την Εκπαίδευση από την Αμαλία Κ. Ηλιάδη, φιλόλογο-ιστορικό / Υπεύθυνης Σχολικής Βιβλιοθήκης 2ου Ε.Π.Α.Λ. Τρικάλων.
ailiadi@sch.gr
http://users.sch.gr/ailiadi
http://blogs.sch.gr/ailiadi
http://www.matia.gr

2ο Επαγγελματικό Λύκειο Τρικάλων
Οικισμός Πύργου-Πυργετού – Σχολική Βιβλιοθήκη
Τηλ. 24310 25299, fax: 24310 37508
Ιστοσελίδα: http://2epal-trikal.tri.sch.gr
e-mail: mail@2epal-trikal.tri.sch.gr

__ Αθήνα , Φιλιππότης 1995
1.Οικολογία και περιβάλλον στην Ελλάδα του 2000
Τμήμα Περιβάλλοντος Πανεπιστημίου Αιγαίου
επιμέλεια κειμένων Ν.Σ. Μάργαρης πρόλογος Γ. Μαρίνος. __ 227 σ.
_ Άνθρωπος – φύση
__ Περιλαμβάνει βιβλιογραφία
__ [περίληψη από το τεκμήριο] Οι διακεκριμένοι επιστήμονες του Πανεπιστημίου Αιγαίου, με πολύ σαφή και για συγκεκριμένα θέματα αρθρογραφία και πολύ πρακτικές προτάσεις, παραμερίζουν τις γενικεύσεις, τα σλόγκαν, το λαϊκισμό και τις πολιτικοκομματικές σκοπιμότητες, καθώς και την ψιμυθιωμένη ιδιοτέλεια και μας υποχρεώνουν να σκεφτούμε και να αντιδράσουμε.
__ Οικολογία-Ελλάδα

2.Διδακτική της ιστορίαs,γενική-τοπική ιστορία και περιβαλλοντική εκπαίδευση
Γεώργιος Ν. Λεοντσίνης
__ Αθήνα, Γεώργιος Ν. Λεοντσίνης 1996
__ 431 σ.
__ Περιλαμβάνει βιβλιογραφία και ευρετήριο.
__ [περίληψη από το τεκμήριο] Στο βιβλίο αυτό εξετάζονται, σε δύο μέρη, θέματα διδακτικής της γενικής και της τοπικής ιστορίας και του περιβάλλοντος.
__ Ιστορία-Σπουδή και διδασκαλία

3.Για μια νέα φιλοσοφία της φύσης, η πρόκληση της οικολογίας και οι απαντήσεις της φιλοσοφίας
Ευθύμης Παπαδημητρίου
__ Αθήνα, Gutenberg 1999
__ 285 σ.
__ Περιλαμβάνει βιβλιογραφία
__ [περίληψη από το τεκμήριο] Στο ανά χείρας βιβλίο, προϊόν διδασκαλίας και πολύχρονης μελέτης της διεθνούς και της ελληνικής βιβλιογραφίας, αναλύονται προβλήματα σχετικά με την παγκόσμια περιβαλλοντική κρίση, την οικολογική κρίση, την οικολογική αναζήτηση και τις απαντήσεις της φιλοσοφίας.
__ Άνθρωπος και φυσικό περιβάλλον

4.Βιώνοντας στο περιβάλλον II προβλήματα περιβαλλοντικών συστημάτων
G.Tyler Miller μετάφραση Ταλαντοπούλου Μαρία, επιμέλεια Παυλόπουλος Κοσμάς γλωσσική επιμέλεια Δημοπούλου Σοφία
__ 9η έκδ.
__ Αθήνα, Ίων 1999
__ 333 σ.
__ Περιλαμβάνει βιβλιογραφία και γλωσσάρι.
__ [περίληψη από το τεκμήριο] Το βιβλίο αυτό είναι γεμάτο από γεγονότα και αριθμούς, τα στοιχεία αυτά είναι όμως χρήσιμα μόνο όταν οδηγούν στην κατανόηση των απόψεων, των κανόνων, των αντιλήψεων, των αρχών και της αλληλουχίας.

5.Οικονομία και περιβάλλον, μία βιοοικονομική προσέγγιση
Rene Passet επιμέλεια – θεώρηση Γιώργος Θ. Χατζηκωνσταντίνου
__ Θεσσαλονίκη, Παρατηρητής 1987
__ 406 σ.
__ Στο βιβλίο αυτό ερευνάται η σχέση οικονομίας και περιβάλλοντος.

6.Βιώνοντας στο περιβάλλον Ι αρχές περιβαλλοντικών επιστημών
G. Tyler Miller-μετάφραση Ταλαντοπούλου Μαρία επιμέλεια Παυλόπουλος Κοσμάς, γλωσσική επιμέλεια Δημοπούλου Σοφία
__ 9η έκδ.
__ Αθήνα, Ίων 1999
__ 333 σ.
__ Περιλαμβάνει γλωσσάρι.
__ [περίληψη από το τεκμήριο] Παρέχονται επιστημονικοί κανόνες, αρχές, μοντέλα και απόψεις που μας βοηθούν να κατανοήσουμε τα προβλήματα του περιβάλλοντος και των φυσικών πόρων και τις πιθανές λύσεις τους, καθώς και το πώς συνδέονται αυτές οι απόψεις, τα προβλήματα και οι λύσεις.
__ Οικολογία

7.Τεχνολογία & παγκόσμια περιβαλλοντικά προβλήματα William J. Makofske, Eric F. Karlin, μετάφραση Μαρία Ταλαντοπούλου
__ Αθήνα, Ίων 2001
__ 432 σ.
__ Περιλαμβάνει βιβλιογραφία.
__ [περίληψη από το τεκμήριο] Παρέχει μια ενδοσκόπηση στα είδη των αλλαγών που είναι απαραίτητα, προκειμένου να αποκτήσουμε μία ουσιαστική και βιώσιμη κοινωνία σε ισορροπία με το παγκόσμιο σύστημα.

8.Ο πλανήτης σε κρίσιμη καμπή, μεταβολή του Περιβάλλοντος και ανθρώπινη υγεία
A. J. McMichael, μετάφραση Ελένη Ιωαννίδου
__ Αθήνα, Λύχνος 1997
__ 403 σ.
__ [περίληψη από το τεκμήριο] Ο συγγραφέας μελετά και αξιολογεί τα οικολογικά προβλήματα σε ένα ευρύ βιολογικό κοινωνικό και ιστορικό πλαίσιο, Στο βιβλίο διερευνώνται επίσης οι σχέσεις ανάμεσα σε πλούσιους και φτωχούς του κόσμου, και οι επιπτώσεις τους στο περιβάλλον. Η υγεία του ανθρώπινου είδους αντιμετωπίζει ένα νέο κίνδυνο. Η άνθηση του πληθυσμού, η ανάπτυξη της τεχνολογίας και η αύξηση της κατανάλωσης υπερφορτίζουν την ικανότητα της Γης να απορροφά, να ανανεώνει και να επιδιορθώνει. Ο κίνδυνος προσβολής από καρκίνο δέρματος και καταρράκτη είναι αρκετά εμφανής. Η υγεία κινδυνεύει επίσης από κύματα καύσωνα και τυφώνες που σχετίζονται με το φαινόμενο του θερμοκηπίου. Ο καθηγητής McMichael μελετά, αξιολογεί τα παραπάνω προβλήματα και την ενυπάρχουσα, σ’αυτά τα θέματα, επιστημονική αβεβαιότητα σε ευρύ βιολογικό, ιστορικό και κοινωνικό πλαίσιο. Στο βιβλίο διερευνώνται επίσης οι σχέσεις ανάμεσα στους πλουσίους και τους φτωχούς του κόσμου και οι επιπτώσεις τους στο περιβάλλον. Πρωτίστως, όμως, εξετάζεται η υγεία του homo sapiens σε οικολογικό πλαίσιο.

9.Ενέργεια & περιβάλλον
Sharon A. Brusic, μετάφραση Γ. Χατήρης επιμέλεια Στέλιος Κρανιάς
__ Αθήνα, Μακεδονικές Εκδόσεις 2002
__ 32 σ.
_ Παιδιά & Τεχνολογία στον 21ο αιώνα
__ Τίτλος πρωτοτύπου: Energy & matter
__ Το βιβλίο απευθύνεται σε παιδιά του σχολείου και αφορά την τεχνολογία στον 21ο αιώνα, είναι προϊόν του Παν/μιου της Βιρτζίνια σε συνεργασία με τη ΝΑΣΑ.

10.Εμπειρίες και σκέψεις εκπαιδευτικών για τα προαιρετικά εκπαιδευτικά προγράμματα πολιτιστικά, περιβαλλοντικά, comenius, κινητικότητα.
επιμέλεια Γιώργος Μπαγάκης
__ Αθήνα, Μεταίχμιο 2001
__ 146 σ.
__ Περιλαμβάνει βιβλιογραφία
__ [περίληψη από εκδότη] Η σημασία και η αξία τεσσάρων ειδών εκπαιδευτικών προγραμμάτων: Πολιτιστικά προγράμματα, προγράμματα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, Comenius και Κινητικότητας του 2ου ΚΠΣ.
__ Διδασκαλία-Εποπτικά μέσα

11.Περιβαλλοντική εκπαίδευση και σχολείο, μια διαχρονική θεώρηση
Βάσω Παπαδημητρίου
__ Αθήνα, Τυπωθήτω 1998
__ 193 σ.
_ Περιβάλλον και Κοινωνικές Επιστήμες
__ Περιλαμβάνει βιβλιογραφία
__ [περίληψη από εκδότη] Το παρόν βιβλίο απευθύνεται σε όσους ενδιαφέρονται για την ανάπτυξη της περιβαλλοντικής εκπαίδευσης και την προώθησή της στο σχολείο.

12.Περιβαλλοντική εκπαίδευση, θεωρίες και μέθοδοι
Στέφανος Παρασκευόπουλος, Κωνσταντίνος Κορφιάτης
__ Θεσσαλονίκη, Χριστοδουλίδης 2003
__ 186 σ.
__ Περιλαμβάνει βιβλιογραφία.
__ [περίληψη από εκδότη] Περιέχει κάποιες κύριες έννοιες, αρχές και θεωρίες που επηρεάζουν την πορεία της περιβαλλοντικής εκπαίδευσης.
__ Περιβάλλον, Σπουδή και διδασκαλία

13.Η περιβαλλοντική εκπαίδευση στην εκπαίδευση εκπαιδευτικών στην Ελλάδα, θεωρητική και εμπειρική προσέγγιση
Ιωάννης Μ. Φύκαρης
__ Θεσσαλονίκη, Αδελφοί Κυριακίδη 1998
__ 194 σ.
_ Παιδαγωγικές μελέτες και έρευνες
__ Περιλαμβάνει βιβλιογραφία.
__ [περίληψη από το τεκμήριο] Το παρόν δημοσίευμα επιχειρεί να αναδείξει τη θέση και τον προσανατολισμό των «μαθημάτων» Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης στα τμήματα εκπαίδευσης, εκπαιδευτικών των ΑΕΙ, στην Ελλάδα.
14.Περιβαλλοντική ηθική
Αλέξανδρος Γεωργόπουλος
__ Αθήνα, Gutenberg 2002
__ 514 σ.
_ Εκπαίδευση και περιβάλλον
__ Περιλαμβάνει βιβλιογραφία.
__ [περίληψη από εκδότη] Το βιβλίο σχεδιάστηκε ως σύγχρονος πανδέκτης των μέχρι σήμερα απόψεων πάνω στο σχετικά νέο πεδίο της Περιβαλλοντικής Ηθικής.

15.Από τη «βιώσιμη» ή «αειφόρο» στην αξιοβίωτη, ολοκληρωμένη ανάπτυξη
Δημήτρης Κλ. Ρόκος
__ Αθήνα, Λιβάνης 2003
__ 551 σ.
_ Θέματα ανάπτυξης και περιβάλλοντος
__ Περιλαμβάνει βιβλιογραφία.
__ [περίληψη από εκδότη] …ανάπτυξη είναι μία «καλύτερη ισορροπία κοινωνικών και ανθρωπίνων σχέσεων και συστημάτων χρήσεων γης, παραγωγής, απασχόλησης, διανομής και κατανάλωσης, σύμφωνα με τις αξίες και τις επιλογές των δυνάμεων που βρίσκονται στην εξουσία…»
__ Αειφορική ανάπτυξη

16.Περιβάλλον
Αλέξανδρος Σ. Αλεξάκης
__ Αθήνα, Μιχ. Σιδέρης [1991]
__ 155 σ.
_ Φύση και πολιτισμός
__ Περιλαμβάνει βιβλιογραφία.
__ [περίληψη από το τεκμήριο] Ρύπανση, μόλυνση, αλόγιστη σπατάλη φυσικών πόρων, δάση, αποξήρανση λιμνών, οικολογική μεταβολή. Βλαπτικές συνέπειες για τη ζωή και τον άνθρωπο. Νερό: πώς πρέπει να είναι. Τι το μολύνει και πώς καθαρίζεται. Ατμόσφαιρα: πώς ρυπαίνεται, τι είναι και ποιοι οι παράγοντες ρύπανσης, τι προκαλούν στον άνθρωπο. Θάλασσα, πετρελαιοειδή, απόβλητα. Αφομοιώνονται, διασπώνται, παραμένουν στο νερό και στον πυθμένα; Επανέρχονται στον άνθρωπο μέσω της τροφικής αλυσίδας; Ο άνθρωπος προκάλεσε αυτή τη διαταραχή, επεμβαίνοντας στη φύση με τις δραστηριότητές του. Ποιες είναι αυτές οι δραστηριότητες και πώς προκάλεσαν την αλλοίωση;

17.Περιβαλλοντική ψυχολογία
Έφη Συγκολλίτου
__ β έκδ.
__ Αθήνα, Ελληνικά Γράμματα 1997
__ 321 σ.
__ Περιλαμβάνει βιβλιογραφία και ευρετήριο.
__ [περίληψη από εκδότη] Η Περιβαλλοντική Ψυχολογία προσπαθεί να εξετάσει τις αλληλεπιδράσεις του ατόμου με το φυσικό του πλαίσιο.
__ Περιβάλλον, Σπουδή και διδασκαλία

18.Ατμοσφαιρική ρύπανση, επιπτώσεις, έλεγχος και εναλλακτικές τεχνολογίες
Ιωάννης Β. Γεντεκάκης
__ Θεσσαλονίκη, Τζιόλας 2003
__ 414 σ.
__ Περιλαμβάνει βιβλιογραφία και ευρετήριο.
__ [περίληψη από εκδότη] Στο βιβλίο αυτό καθορίζεται, περιγράφεται και οριοθετείται το φαινόμενο της ατμοσφαιρικής ρύπανσης. Εντοπίζεται και αναλύεται η συμβολή των παραγόντων που το δημιούργησαν το διατηρούν ή το επαυξάνουν. Περιγράφονται οι μέθοδοι που αναπτύχθηκαν και αναπτύσσονται για την κατά το δυνατόν αποτελεσματική αντιμετώπισή του, αλλά και οι καινούργιες τάσεις της επιστημονικής κοινότητας για ανάπτυξη νέων, φιλικών προς το περιβάλλον, τεχνολογιών.

19.Περιβάλλον, μελέτες περιβαλλοντικών επιπτώσεων
Γιώργος Βαβίζος, Αριστείδης Μερτζάνης
__ Αθήνα, Παπασωτηρίου 2003.
__ 341 σ.
__ Περιλαμβάνει βιβλιογραφία
__ [περίληψη από το τεκμήριο] Το βιβλίο περιγράφει τις μεθοδολογίες εκπόνησης των μελετών περιβαντολλογικών επιπτώσεων.

20.Το ποτάμι, εγχειρίδιο παιδαγωγικών δραστηριοτήτων περιβαλλοντικής εκπαίδευσης για το γυμνάσιο, βιβλίο του καθηγητή
Δημήτρη Καλαϊτζίδη, Βασίλη Ψαλλιδά
__ Αθήνα, Κριτική 1999.
__ 180 σ., 1 CD
__ Περιλαμβάνει βιβλιογραφία
__ [περίληψη από εκδότη] Πρόκειται για εγχειρίδιο δραστηριοτήτων περιβαλλοντικής εκπαίδευσης που απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς και μαθητές. Με ένα δημιουργικό και ταυτόχρονα ψυχαγωγικό τρόπο, με κείμενο και ήχους, επιτυγχάνει τον κύριο στόχο του που είναι να βοηθήσει τους μαθητές να ανακαλύψουν και να χαρούν το περιβάλλον στα ποτάμια της πατρίδας μας. Μέσα σε μια καλαίσθητη θήκη περιλαμβάνονται το βιβλίο για τον μαθητή, το βιβλίο για τον εκπαιδευτικό και ένα CD, με ήχους και όλο το αναγκαίο υλικό για ασκήσεις σε ηλεκτρονική μορφή. Διευκολύνει εξαιρετικά το έργο του εκπαιδευτικού και έχει επιλεγεί από το Υπουργείο Παιδείας σαν βασικό υλικό για την περιβαλλοντική εκπαίδευση.

Advertisements

~ από emy67 στο Δεκέμβριος 21, 2009.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

 
Αρέσει σε %d bloggers: