Βιογραφικό σημείωμα

Βιογραφικό σημείωμα:
Αμαλία Κ. Ηλιάδη
Δ/νση Κατοικίας: Μιχ. Πιτσάκου 21, Τ.Κ. 42.100 Τρίκαλα
Τηλ.-Fax κατοικίας:2431071402
E-mail: ailiadi@sch.gr
Site: http://users.tri.sch.gr/ailiadi
http://www.matia.gr/iliadi
http://blogs.sch.gr/ailiadi

Η Αμαλία Κ. Ηλιάδη γεννήθηκε στα Τρίκαλα Θεσσαλίας. Μετά την περάτωση της Μέσης Εκπαίδευσης εισήχθη, ύστερα από Πανελλαδικές εξετάσεις, ένατη κατά σειρά επιτυχίας και με υποτροφία, στο Τμήμα Ιστορίας -Αρχαιολογίας της Φιλοσοφικής Σχολής του Α.Π.Θ. Ολοκλήρωσε τις προπτυχιακές της σπουδές το 1989, παίρνοντας το πτυχίο της με ειδίκευση στην Ιστορία και με βαθμό 8,34 (Λίαν Καλώς). Το ίδιο έτος εισήχθη στον Διετή Κύκλο Μεταπτυχιακών Σπουδών του Τμήματος Ιστορίας της Φιλοσοφικής Σχολής του ΑΠ.Θ. και πήρε Δίπλωμα Μεταπτυχιακών Σπουδών με ειδίκευση στη Βυζαντινή Ιστορία (Βυζαντινολογία) το 1992, οπότε και ολοκλήρωσε με βαθμό «άριστα» (9,8δ.) τον κύκλο των σπουδών της. Διδάσκει ως φιλόλογος στη Μέση/Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση από το 1992, διορίστηκε ως μόνιμη φιλόλογος με τον πρώτο διαγωνισμό του Α.Σ.Ε.Π. του 1998, στον οποίο και κατέκτησε την πρώτη θέση πανελλαδικώς. Είναι κάτοχος του Κρατικού Πιστοποιητικού Γλωσσομάθειας στις ακόλουθες ξένες γλώσσες: Αγγλικά ΚΠΓ Γ1 (πολύ καλή γνώση), Γαλλικά ΚΠΓ Β2 (καλή γνώση), Γερμανικά ΚΠΓ Β2 (καλή γνώση).
Παράλληλα ασχολείται εντατικά με τη συγγραφή, τη ζωγραφική και την ποίηση. Ως μορφές έκφρασης και μηχανισμοί εξισορροπητικοί και εκτονωτικοί του πολύπτυχου ψυχισμού της, αποτελούν συναισθηματικές δικλείδες ασφαλείας μα και απαραίτητο συμπλήρωμα της ψυχοπνευματικής της «ενότητας». Το αγαπημένο της υλικό ζωγραφικής είναι η τέμπερα και η υδατογραφία και τα αγαπημένα της θέματα, τα τοπία και οι νεκρές φύσεις. Η ζωγραφική της τείνει να συγκεράσει το συγκεκριμένο με το αφηρημένο. Όσο για την ποίησή της, γράφοντας νιώθει πως «απλώνει την ψυχή της στον ήλιο να στεγνώσει απ’ τ’ ανεμόβροχα του χειμώνα».
Συγγραφική Δραστηριότητα:
1. Ο Κλήρος στο Μακεδονικό Αγώνα. Η συμβολή του στην οργάνωση και στην αντίσταση του Ελληνισμού. Πρότυπες Θεσσαλικές Εκδόσεις, Τρίκαλα, Αθήνα, 2003. ISBN 960-7146-83-2.
2. Πολιτική θεωρία και ιδεολογία των Βυζαντινών στην εποχή του Κωνσταντίνου Πορφυρογέννητου. Πρότυπες Θεσσαλικές Εκδόσεις. Τρίκαλα, Αθήνα, 2003. ISBN 960-7146-85-9.
3. Τα Πανεπιστήμια στο Μεσαίωνα. Το Πανεπιστήμιο του Παρισιού (12ος-15ος αι.). Ιστορία, ρόλος στις πνευματικές εξελίξεις, προεκτάσεις. Πρότυπες Θεσσαλικές Εκδόσεις. Τρίκαλα, Αθήνα, 2003. ISBN 960-7146-84-0.
4. Εσωτερικός Μονόλογος (ποιήματα 1997-1999). Πρότυπες Θεσσαλικές Εκδόσεις. Τρίκαλα, Αθήνα, 2003. ISBN 960-7146-82-4.
5. Παιδαγωγική. Το Σχολείο εργασίας: φιλοσοφία, στόχοι, και επιδράσεις. Αυτοέκδοση. Τρίκαλα, 2003. ISBN 960-92360-0-6.
6. Εγκατάσταση και Παρουσία Σλάβων στη Βυζαντινή Μ. Ασία απ’ τον 7ο ως τον 10ο αιώνα. Αυτοέκδοση. Τρίκαλα, 2003. ISBN 960-92360-2-2.
7. Τα «Θαύματα» του Αγίου Δημητρίου ως ιστορικές πηγές. Επιδρομές και Σλαβικές εποικίσεις εντεύθεν του Δουνάβεως. Αυτοέκδοση. Τρίκαλα, 2003. ISBN 960-92360-3-0.
8. Εικονομαχία και Αντιμοναχική στροφή (Κων/νος Ε΄). Αυτοέκδοση. Τρίκαλα, 2003. ISBN 960-92360-1-4.
9. Σημειώσεις και παρατηρήσεις στην ιστορία της Βυζαντινής Αυτοκρατορίας απ’ τον 11ο ως τον 15ο αι. Τα αγιολογικά κείμενα της περιόδου. (Συμβολή στη μελέτη των βίων των αγίων ως ιστορικών πηγών). Αυτοέκδοση. Τρίκαλα 2006. ISBN 960-92360-6-5. (Σελ. 361).
Βιβλιοκριτική από το λογοτεχνικό περιοδικό «Νέα Αριάδνη», Κοινός Λόγος, Τριμηνιαία Έκδοση της «Πολιτιστικής Συνεργασίας», Περίοδος Β’ , χρόνος 14ος, Τεύχος 61, Ιανουάριος-Φεβρουάριος-Μάρτιος 2009. Σελ. 12-13 της φιλολόγου-συγγραφέως και κριτικού λογοτεχνίας Καίτης Λειβαδά: Λογοτεχνία και Ιστορία, Οι Βίοι των Βυζαντινών Αγίων ως ιστορικές μαρτυρίες, Αμαλία Κ. Ηλιάδη: Η εκπαιδευτικός, η ιστορικός, η ποιήτρια, η ζωγράφος, η μελετήτρια του Βυζαντίου: «… Αξιοθαύμαστη για το πληθωρικό ταλέντο της σε τόσους πολλούς τομείς. Η «Πολιτιστική Συνεργασία» έχει αντλήσει πολλές πληροφορίες για τα ιστορικά άρθρα της «Νέας Αριάδνης» από τις πρωτότυπες μελέτες της Αμαλίας Κ Ηλιάδη. …Στο βιβλίο αυτό περιγράφεται μέσα από τους βίους ανδρών και γυναικών και με τρόπο τεκμηριωμένο, επιστημονικό, αλλά επίσης απλό και γλαφυρό, η περιρρέουσα κοινωνική ατμόσφαιρα σε σχέση με το μοναχικό βίο και τη στάση των Αυτοκρατόρων, τα γεγονότα, το κλίμα και οι αιτίες της παρακμής που οδήγησαν μετά την Άλωση της Κωνσταντινούπολης από τους Σταυροφόρους (1204) στην οριστική πτώση της Βυζαντινής Αυτοκρατορίας και την Άλωση του 1453 από τους Τούρκους. (Οι ομοιότητες με τη σημερινή ελληνική κοινωνία είναι… ανατριχιαστικές και πιστοποιούν ότι οδηγούμαστε στην Τρίτη και οριστική Άλωση από τη Δύση σε συνεργασία με την Τουρκία, αν δεν .. ξυπνήσουμε από το λήθαργο της ευζωίας οι μεν, της εξαθλίωσης οι δε, κάτι που όλη η Υφήλιος αντιλαμβάνεται εκτός από τους Έλληνες).
10. Οι Βίοι των Αγίων της Βυζαντινής περιόδου ως ιστορικές πηγές. (Σημειώσεις και παρατηρήσεις για τα Βυζαντινά αγιολογικά κείμενα της Μέσης περιόδου: 7ος-10ος αιώνας). Αυτοέκδοση. Τρίκαλα 2006. ISBN 960-92360-5-7. (Σελ. 468).
11. Νεότερες απόψεις για την εσωτερική ιστορία του Βυζαντίου κατά τον 7ο αιώνα. Αυτοέκδοση. Τρίκαλα 2006. ISBN 960-92360-4-9. (Σελ. 268).
12. Η φωνή της σιωπής (ποιήματα). Αυτοέκδοση. Τρίκαλα, Νοέμβριος 2006. ISBN 960-88210-4-5. (Σελ. 206).
Επιστολές και βιβλιοκριτικά σημειώματα, που εμπεριέχουν επαινετικά σχόλια και κρίσεις για τη συγγραφική της δραστηριότητα, έλαβε από πολλούς ειδικούς, μελετητές βυζαντινολόγους και εκπροσώπους – υπευθύνους πανεπιστημιακών ιδρυμάτων και επιστημονικών – μορφωτικών φορέων ανά τον κόσμο, κυρίως βέβαια από την Ευρώπη, την Αμερική (Η.Π.Α., Καναδά) και Αυστραλία.
Αρκετά αντίτυπα βιβλίων της έχει χαρίσει σε δημόσιες και ιδιωτικές βιβλιοθήκες της Ελλάδας και του εξωτερικού, με αποτέλεσμα τον εμπλουτισμό των συλλογών τους και την άμεση προσπέλαση του περιεχομένου τους απ’ την παγκόσμια επιστημονική κοινότητα, αλλά και απ’ το ευρύτερο φιλομαθές αναγνωστικό κοινό.
Διατηρεί σχέσεις συνεργασίας με δημόσια & ιδιωτικά Μουσεία & Συλλογές της χώρας και του εξωτερικού στα οποία έχει προσφέρει ως δωρεά ορισμένα ζωγραφικά της έργα (σχέδια, τέμπερες, ακουαρέλλες).
Έχει αρκετές συμμετοχές ως σύνεδρος σε πανελλήνια και διεθνή συνέδρια και ημερίδες με εισηγήσεις- ανακοινώσεις σε θέματα παιδείας-εκπαίδευσης, πολιτισμού, σχολικών βιβλιοθηκών, ιστορίας.
(π.χ.www.inpatras.com/…/periexomena.php – http://www.etpe.gr/extras/download.php?type=proceed&id=1380 e-diktyo.eu/uploads/pdf/Programma_Syros_09.pdf http://www.kethi.gr/attachments/147_7_FILO_DIADIKTYO.pdf users.auth.gr/~marrep/ERGASIES/DIPLOMATIKES/kale.pdf dspace.lib.uom.gr/bitstream/2159/14240/1/PolymerakiFotiniMsc2011.pdf
http://www.kessaris.edu.gr/images/stories/…/B/B…/Istoria_Bgymnasio.pdf
lyk-peir-anavr.att.sch.gr/CommonMaterial/Pierce_26_2_2011.pdf κ.ά)
Άρθρα της στον τοπικό τύπο της πόλης των Τρικάλων έχουν δημοσιευτεί, κατά καιρούς, με θέματα ιστορικά, ψυχολογικά, εικαστικά, ιστορίας της τέχνης καθώς και σχετικά με ζητήματα που αφορούν τις γυναικείες σπουδές. Στις περισσότερες των περιπτώσεων η αρθρογραφία της έχει, άμεση ή έμμεση σχέση, με τα καινοτόμα εκπαιδευτικά προγράμματα στα οποία εμπλέκεται (el.science.wikia.com/…/Ηλιάδη_Αμαλία http://www.edugate.gr/…/ekpaideytika-programmata-sti-sxoliki-bibliothiki-toy-2oy-epal-trikalon – tuxlibrary.blogspot.com/2011/04/2.html – e-psychology.gr/…/239—–art-therapy – http://www.alfavita.gr/…/art10_1_09_822.php – κ.ά.) καθώς και με θέματα παιδείας-εκπαίδευσης, πολιτισμού, σχολικών βιβλιοθηκών, ιστορίας, τέχνης, ψυχολογίας και, εν γένει, κοινωνικού προβληματισμού. Επίσης, μελέτες, ποιήματα και ηλεκτρονικά της βιβλία (e-books) έχουν δημοσιευτεί σε διάφορα περιοδικά πολιτισμού και έντυπα για τα γράμματα και τις τέχνες καθώς και εφημερίδες (Νέα Σκέψη, Αντιπαραθέσεις Σκέψης Λόγου και Τέχνης, Νέα Αριάδνη, Οικουμενικός Ελληνισμός, Το Άωτον… του πολιτισμού και της Τέχνης, Νουμάς, Πνευματική Ζωή, Τρικαλινά Νέα, Διάλογος, Πρωινός Λόγος κ.ά.), όπως επίσης και στα ηλεκτρονικά περιοδικά του Διαδικτύου: http://www.24grammata.com, http://www.archive.gr, http://www.pneuma.gr, http://www.ekataios.gr, http://www.e-telescope.gr, http://www.femnetsalonica.gr, http://www.openbook.gr/κ.ά.
Το Τμήμα Φιλολογίας του Πανεπιστημίου Κρήτης (Ρέθυμνο), και συγκεκριμένα η διδάσκουσα καθηγήτρια κ. Αλεξάνδρα Ζερβουδάκη στο μάθημά της «Ιστορικότητα και μύθος: το ιστορικό υπόστρωμα της βυζαντινής αγιολογίας» συμπεριέλαβε το βιβλίο της «Οι Βίοι των Αγίων της Βυζαντινής περιόδου ως ιστορικές πηγές. (Σημειώσεις και παρατηρήσεις για τα Βυζαντινά αγιολογικά κείμενα της Μέσης περιόδου: 7ος -10ος αιώνας). Τρίκαλα 2006. ISBN 960-92360-5-7» στην προτεινόμενη βιβλιογραφία για το Εαρινό Εξάμηνο, 3ου – 4ου έτους Σπουδών, 2007-2008. Το παραπάνω μάθημα που είναι σεμιναριακού τύπου και ανωτέρου επιπέδου με κωδικό ΒΥΦΦ 318, ανήκει στον Τομέα Βυζαντινής Φιλολογίας και Λογοτεχνίας.
Υπήρξε επιστημονική σύμβουλος-συγγραφέας συνεργαζόμενη με ομάδα διαφόρων επιστημόνων στην Ιστορία του Ελληνικού Έθνους του Κωνσταντίνου Παπαρρηγόπουλου από τη National Geographic Society, 2009 – 2010, Ειδικές Εκδόσεις Α.Ε. 4π, και συγκεκριμένα στους τόμους 14,15,16,17,18 που αφορούν το Βυζάντιο και τη Νεότερη Ελλάδα.
Από τις 24-6-2003 είναι ενταγμένη στο Μητρώο Αξιολογητών του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου για τα Δημοτικά, Νηπιαγωγεία και τη Β’ βάθμια Εκπαίδευση με αριθμό μητρώου – πρωτοκόλλου: 6297/20-6-03 και αύξοντα αριθμό: 117. Επίσης παρέχει εκπαιδευτικό υλικό στην Ηλεκτρονική Εκπαιδευτική Πύλη του ΥΠΕΠΘ, στην κατηγορία γραπτών ιστορικών πηγών: http://www.e-yliko.gr (Το Βυζαντινό ένδυμα, Εξερευνώντας το Μιστρά, Η φορητή, αγιογραφική εικόνα στο Βυζάντιο κ.α.)

Είναι πιστοποιημένη επιμορφώτρια ενηλίκων από το ΕΚΕΠΙΣ και συμμετείχε ως επιμορφώτρια-εκπαιδεύτρια σε σεμινάρια θεωρητικής/κοινωνικής επιμόρφωσης και επαγγελματικής κατάρτισης από δημόσια και ιδιωτικά ΚΕΚ, καθώς και στην εισαγωγική επιμόρφωση εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης του ΠΕΚ Λάρισας.
Πρόσφατα έχει ενταχθεί στους Οριστικούς Πίνακες Κατάταξης υποψηφίων Επιμορφωτών Β, στους οριστικούς πίνακες κατάταξης υποψηφίων επιμορφωτών-σχεδιαστών υλικού πολιτιστικών προγραμμάτων και δράσεων και συμμετέχει με τεκμηριωμένες προτάσεις -διδακτικές παρεμβάσεις στο «Μείζον Πρόγραμμα Επιμόρφωσης Εκπαιδευτικών» – Καλές Διδακτικές Πρακτικές και στο Πρόγραμμα «Αριστεία και Καινοτομία στην Εκπαίδευση» του Υπουργείου Παιδείας.
Οι ενασχολήσεις και τα γενικότερα ενδιαφέροντά της κινούνται στο χώρο της παιδείας, της εκπαίδευσης μέσω ηλεκτρονικού υπολογιστή, της δια βίου μάθησης, της ιστορίας, της ποίησης, της τέχνης και της εκμάθησης ξένων γλωσσών. Η γνώση της, της Ιταλικής, κυμαίνεται σε σχετικά καλό επίπεδο, χωρίς σχετικό αποδεικτικό – πιστοποιητικό.

Advertisements

~ από emy67 στο Μαΐου 13, 2011.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

 
Αρέσει σε %d bloggers: