«Συσχετισμός οικογενειακού-κοινωνικού περιβάλλοντος με τη σχολική επίδοση του παιδιού: διαπιστώσεις από την υλοποίηση ενός βιωματικού εργαστηρίου»

«Συσχετισμός οικογενειακού-κοινωνικού περιβάλλοντος με τη σχολική επίδοση του παιδιού: διαπιστώσεις από την υλοποίηση ενός βιωματικού εργαστηρίου»

 Αμαλίας Κ. Ηλιάδη, φιλολόγου-ιστορικού, Δ/ντριας 3ου Γυμνασίου Τρικάλων

3o Gymnasio Trikalon-Epimorfotika Seminaria by Amalia Iliadi, Headmaster

Επιμορφωτικά βιωματικά εργαστήρια στο 3ο Γυμνάσιο Τρικάλων

Επιμορφωτικά βιωματικά εργαστήρια στο 3ο Γυμνάσιο Τρικάλων

Επιμορφωτικά βιωματικά εργαστήρια στο 3ο Γυμνάσιο Τρικάλων

         Στο 3ο Γυμνάσιο Τρικάλων, και στο πλαίσιο της προσπάθειας που καταβάλλει για την προώθηση της ενδοσχολικής επιμόρφωσης ολοκληρώθηκε την Πέμπτη, στις  09/02/2012 με την 4η συνάντηση, το βιωματικό εργαστήριο που διοργανώθηκε και  υλοποιήθηκε σε τέσσερις συνεδρίες, για να αισθητοποιήσει  την ιδέα της Δια Βίου Μάθησης στους γονείς και τους εκπαιδευτικούς με θέμα: «Σχέσεις οικογένειας-σχολείου, κοινωνίας-σχολείου: Συσχετισμός οικογενειακού-κοινωνικού περιβάλλοντος με τη σχολική επίδοση του παιδιού». Η γράφουσα και εισηγήτρια στο εργαστήρι πρακτικά και εμπειρικά διαπίστωσε πως προϋπόθεση για την προσέγγιση του θέματος αποτελούσε η οριοθέτηση των εννοιών της άτυπης, μη τυπικής και τυπικής επιμόρφωσης. Ο ρόλος της Διεύθυνσης στη διαδικασία προσέγγισης των δύο βασικών συστατικών συντελεστών της σχολικής κοινότητας, γονέων και μαθητών, υπήρξε προωθητικός του ανοιχτού και ειλικρινούς διαλόγου, ενθαρρυντικός-συντονιστικός. Όπως πολύ χαρακτηριστικά και εύστοχα αναφέρει ο Bennis (1989), η πραγματική άσκηση ηγεσίας είναι κάτι σαν την ομορφιά∙ είναι δύσκολο να την ορίσεις, αλλά όλοι μπορούν να την αναγνωρίσουν μόλις την αντικρίσουν. Για να πραγματωθούν όλα τα παραπάνω, απαραίτητη ήταν  η συνδρομή της Διεύθυνσης και Υποδιεύθυνσης του σχολείου και η άσκηση μιας κάθε άλλο παρά διεκπεραιωτικής ηγεσίας (Wallace 2002). Μιας ηγεσίας με όραμα και συνάμα δημοκρατικό και αποκεντρωτικό προφίλ. Με αυτόν τον τρόπο, η ηγεσία δίνει την ώθηση για την επίτευξη κοινά σχεδιασμένων στόχων και εμπλέκει όλους σε αυτή τη διαδικασία (Fidler 1997). Χαρακτηριστικό είναι ότι  η ίδια η Διεύθυνση,  η Υποδιεύθυνση  και καθηγητές/τριες του σχολείου,  γονείς και κηδεμόνες των μαθητών συμμετέχουν ενεργά στην επιμόρφωση. Παράλληλα, αναλαμβάνουν πρωτοβουλίες για επιμορφωτικές δραστηριότητες, ενθαρρύνουν και υποστηρίζουν επιστημονικά καινοτόμες δράσεις, ενημερώνουν συστηματικά για φλέγοντα θέματα της σχολικής και εκπαιδευτικής καθημερινότητας, για σεμινάρια, ημερίδες και συνέδρια,  προτρέπουν ολόψυχα για συμμετοχή σε όλα αυτά. Για όλα τα παραπάνω, το εκπαιδευτικό προσωπικό του σχολείου ενημερώνεται μέσω αναρτήσεων, έντυπου τύπου και ηλεκτρονικού ταχυδρομείου. Οι συνάδελφοι εκπαιδευτικοί και οι γονείς και κηδεμόνες των μαθητών/τριών μας αποκτούν έτσι αυτοπεποίθηση και κοινό όραμα που, μεταξύ άλλων, αποτελούν και την αιτία για τα όσα ενδιαφέροντα συμβαίνουν στο συγκεκριμένο εκπαιδευτικό ίδρυμα. Γιατί η επιμόρφωση  εκπαιδευτικών και γονέων αποτελεί προϋπόθεση για τη σχολική βελτίωση και αποτελεσματικότητα, αλλά και για την εισαγωγή καινοτομιών και την επαγγελματική εξέλιξη . Σε αυτό το πλαίσιο, η επιμόρφωση αποτελεί αναγκαιότητα και η ενδοσχολική επιμόρφωση αφετηρία της σχολικής κοινότητας για πιο ανοιχτούς ορίζοντες και γοητευτικά ταξίδια στον κόσμο της ουσιαστικής, βιωματικής  επικοινωνίας.

Επιπροσθέτως, η αλληλοϋποστήριξη εκπαιδευτικών και γονέων  βασίζεται με τον τρόπο αυτό στο συνεργατικό κλίμα που επικρατεί στη συγκεκριμένη μονάδα, στις σχέσεις εμπιστοσύνης και στη διάθεση πειραματισμού που ενυπάρχει και καλλιεργείται. Αυτό είναι ένδειξη της σχολικής κουλτούρας που επικρατεί στο ίδρυμα και κατατάσσει ψηλά τη συστηματική ανταλλαγή απόψεων, την ετεροπαρατήρηση πρωτότυπων και εναλλακτικών διδασκαλιών, την απροσποίητη και απροκατάληπτη επικοινωνία μεταξύ γονέων και εκπαιδευτικών. Παράλληλα, η εξωστρεφής κουλτούρα του σχολείου γίνεται αντιληπτή και

από τη διάδοση-διάχυση του επιμορφωτικού υλικού των βιωματικών συναντήσεων και εισηγήσεων στις ιστοσελίδες εκπαιδευτικών πυλών και στην ιστοσελίδα του σχολείου.

Το επιμορφωτικό υλικό των εισηγήσεων του βιωματικού σεμιναρίου- εκδήλωσης που πραγματοποιήθηκε στην Αίθουσα Πολλαπλών Χρήσεων του 3ου Γυμνασίου Τρικάλων μπορεί να  βρει ο ενδιαφερόμενος αναγνώστης στους ακόλουθους δικτυακούς τόπους:

3ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΤΡΙΚΑΛΩΝ – Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο

 www.3gym-trikal.tri.sch.gr/

www.edugate.gr/files/ad_logo/hliadh_sx-oikg-perib-epidoshs.ppt

www.edugate.gr/…/sysxetismos-oikogenei.

www.kathigitis.org/εισήγηση-βιωματικού

 

Advertisements

~ από emy67 στο Φεβρουαρίου 18, 2012.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

 
Αρέσει σε %d bloggers: